Gewoontes aanleren

Ongeacht de tijd van het jaar, iets nieuws ondernemen moet je niet uitstellen en simpelweg vandaag doen! Als je besluit te gaan sporten zal je op lange termijn blij zijn met je verbeterde conditie. Misschien doe je zelfs nieuwe sociale contacten op tijdens het sporten. Deze gids zal je helpen met je zelfvertrouwen, met je motivatie en met andere kleine probleempjes. Een paar tips om vlekken te verwijderen voor als dingen echt vies worden, horen er natuurlijk ook bij!

Aanpassen

Het staat algemeen bekend dat je even tijd nodig hebt om je aan te passen aan een nieuwe gewoonte. Het kan wel twee tot acht maanden duren voordat je je volledig op je gemak voelt en je jouw nieuwe gewoonte beschouwt als een routine. Veel hangt af van motivatie, maar een goede discipline maakt het een gewoonte.

Ons advies is om klein te beginnen en het langzaam op te bouwen. Sommigen leveren vanaf het begin een maximale inspanning, maar deze aanpak kan leiden tot vermoeide spieren, een burn-out en een verlies aan wilskracht. Het is beter om kalm te beginnen: slechts je aanwezigheid op de sportschool, zelfs wanneer je geen fitnessapparaat aanraakt, kan je al helpen met van sporten een gewoonte te maken.

De tijd vinden

Een nieuwe hobby uitproberen kan in het begin tijdrovend zijn. Vooral omdat je reeds gewoontes hebt die je aan de kant moet schuiven. Kies daarom een tijdstip die jou het beste uitkomt en besteed deze aan je nieuwe hobby. 's Ochtends, tijdens de lunchpauze, of net voor het eten kunnen goede momenten zijn om aan iets nieuws te beginnen. Hou het wel evenwichtig, want je wilt niet overspannen raken! Je leven simpeler maken voordat je het moeilijker maakt kan een bron zijn van energie. Hou daarom dus ook tijd vrij voor minder veeleisende taken. Iedere dag een wekker zetten zal je helpen met het opbouwen van je ritme. Altijd joggen om 12:00 uur werkt veel beter dan even joggen wanneer je tijd hebt.

Trainen

Omdat sporten erg vermoeiend kan zijn, is het misschien een goed idee om in het weekend te beginnen. Zaterdag- of zondagochtend bijvoorbeeld, of misschien tijdens de lunch. Hierdoor heb je meer tijd om te herstellen en aan je nieuwe ritme te wennen. Wat voor sportieve activiteit moet je dan gaan doen? Kies gewoon iets dat je leuk vindt! Zwemmen, hardlopen of fietsen zijn populaire vormen van lichaamsbeweging, maar je kunt natuurlijk ook andere activiteiten proberen zoals yoga, fitness of spinning. In het algemeen zijn er meer sportklasjes in het weekend, en sportscholen zijn meestal het drukst op zaterdag of zondag. Schema's voor beginners kunnen goede startprogramma's zijn.

Zweetplekken

Met intensief sporten ga je ook veel zweten, waardoor je een nog grotere taak staat te wachten: een grote stapel vieze was. Sommigen zullen deze extra vuile was als een obstakel zien, maar gelukkig gaat het verwijderen van zweetplekken heel gemakkelijk met Vanish en zullen ze daarom geen hindernis meer vormen.

De stappen om zweetplekken volledig te verwijderen zijn simpel:

  1. Week je kleding met ongeveer 60ml Vanish Oxi Action Gel in vier liter warm water.
  2. Week het item maximaal een uur, of maximaal zes uur als het om witte kleding gaat.
  3. Plaats tot slot een dosis van 60ml gel in de wasmachine en was je kleding zoals gewoonlijk.

Deze klus is ook weer geklaard! Gebruik Vanish vandaag nog, en vergemakkelijk je leven!